Ładowanie...
reverial.net
Kliknij, aby skopiować adres
Ładowanie...
discord.reverial.net
Kliknij, aby dołączyć
Avatar
Witaj na Reverial.net!
Aby dołączyć, zaloguj lub zarejestruj się.
Internet Explorer: Internet Explorer is not supported. Please upgrade to a more modern browser.
Przyjęte Rebalans respawnu shulkerów i dropu elytry
Temat zablokowany
pewu_dev
23 postów
12 tematów
ponad 2 lat temu

Na bazie własnych doświadczeń uważam, że shulkery respawnują się zbyt często, moim zdaniem szansa powinna być nieco niższa aby same skorupki miały większą wartość. Opcja respawnu jest spoko, ale aktualnie biorąc pod uwagę ilość spawnujących się endermanów, to te 10% i tak powoduje, że shulkery pojawiają się dosyć często.

Drugi wniosek, to propozycja zwiększenia szansy na drop elytry ze smoka, jak dotąd z pomocą innych graczy dopiero po około 27 zabitych smokach wypadła nam elytra, zważając na fakt, że ta mechanika ma zrekompensować ograniczony border endu, a natrualnie można znacznie łatwiej zdobyć elytrę, to moim zdaniem szansa dropu ze smoka powinna być wyższa. Ponadto gdy na serwerze mamy już tpa i home, to ta elytra nie jest już tak kluczowym elementem, więc tym bardziej mogła by być bardziej powszechna.



Ostatnio edytowany: około rok temu
DoreK Stwórca
878 postów
326 tematów
Lokalizacja: Warszawa
ponad 2 lat temu

Co do shulkerów propozycja nie może być zrealizowana na v14, ponieważ domyślnie 1.17 ma już mechanikę związaną z shulkerami, więc serwerowe rozwiązanie zostanie wycofane.

Jeśli chodzi o drugi wniosek to propozycja zostaje przyjęta, na v14 szansa zostanie podwyższona z 5% do 10%.



🥒 OGÓREK 🥒

DoreK Stwórca
878 postów
326 tematów
Lokalizacja: Warszawa
ponad 2 lat temu

Otwieram ponownie ze względu na zastrzeżenia @ms12shadow w tej sprawie:


Z moich doświadczeń 5% jest dobre lub nawet za dużo jak na drop elytry, ja z bobem jak biliśmy smoki to elytra nam wypadała średnio co 5 smoka
Komuś wypada za 5 razem a komuś za 27
Na tym to polega


W związku z powyższym na becie wartość będzie ustawiona na 5% (tak jak do tej pory), ale jeśli pojawią się jakiekolwiek zastrzeżenia co do funkcjonowania dropu elytry ze smoka to proszę o informację w tym wątku 😀

 

Co do respawnu shulkerów to serwerowa mechanika jednak zostanie, ale ze zmniejszonym % ponieważ jak zauważyłeś na Discordzie w przypadku gdy wszystkie shulkery będą wybite to już nic więcej się nie zrespawnuje.



Ostatnio edytowany: ponad 2 lat temu

🥒 OGÓREK 🥒

pewu_dev
23 postów
12 tematów
ponad 2 lat temu

Okej, mało grałem na tej edycji, więc nie mogę obiektywnie się wypowiedzieć na ten temat. @DoreK czy nie dało by radę monitorować statystyk tej funkcji tzn. ile elytr wypadło na ile zabitych smoków? To chyba byłby najprostszy sposób na dopasowanie tej wartości.

Jeśli będzie jeszcze okazja to potestuję ten drop, rozumiem na czym polega procentowa szansa, no ale to dziwne jak shadowowi i bobowi wypadało średnio co 5 czyli zakładam, że rozstrzał był między 1 a 10, a nam aż po 27 jak nie więcej, bo nie biliśmy ich ciągiem.



DoreK Stwórca
878 postów
326 tematów
Lokalizacja: Warszawa
ponad 2 lat temu

Niestety monitorowanie nie jest możliwe, ale wydaje mi się że gracze którzy grają cały czas mają już odpowiednie zdanie na temat funkcjonowania tej mechaniki.

Najlepiej będzie przetestować to na becie i ogółem stabilnej wersji v14, nie można wykluczyć jakiegoś błędu na v13 (np. niezaktualizowany plugin).



🥒 OGÓREK 🥒

pewu_dev
23 postów
12 tematów
ponad 2 lat temu

Kolejna próba bicia z pomocą @KIINNNAA ukończona z wynikiem ponad 39 smoków (udokumentowane mam 39, więc można przyjąć tą liczbę) także u nas średnia kształtuje się znacznie wyżej. Może od jutra na becie popróbujemy aby wykluczyć błąd wersji.

Screenshoty potwierdzające powyższy wynik: https://imgur.com/a/2lKFRyO

Wrzucam ten post jako dodatkowe poparcie mojego argumentu, że jednak to jest trochę za niski procent.



x 1
DoreK Stwórca
878 postów
326 tematów
Lokalizacja: Warszawa
ponad 2 lat temu

Szanuję @pewu_dev za przeprowadzenie tak dobrego testu.

Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądać na becie, jeśli rezultaty będą podobne to przemyślimy jakąś zmianę, z tym, że raczej w późniejszych wersjach v14, gdyż Elytry będą dostępne na mapie przez jakiś czas.



🥒 OGÓREK 🥒